Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Unhappy Odrobaczenie -skutek uboczny???

    Witam byłam dzisiaj z moim 8 tyg westusiem na 4 odrobaczaniu i dzisiaj zuważyłam że w kale (bardzo rzadkim -bierze Nifuroksazyd który przepisał wet) pojawiła się krew.Czy to może byc skutek uboczny odrobaczania czy to może być jakaś choroba???Prosze o pomoc bo bardzo się boje o mojego malaca

  2. #2
    Dołączył
    Jun 2009
    Przegląda
    Łódź
    Posty
    32

    Domyślnie

    napisz na ile dużo jest tej krwi w kale i na ile silna jest biegunka.
    W zasadzie jeśli szczeniak czuje się dobrze to o niczym nie musi świadczyć.

    Normalnym jest że w którymś momencie biegunki dochodzi do uszkodzenia kosmków jelitowych i wtedy pojawia się w kale krew.
    jednak podobne objawy są przy bardzo niebezpiecznych dla szczeniaków chorobach wirusowych (pawrowiroza)
    Na parwo można zrobić bardzo szybki test z kału.

  3. #3
    Dołączył
    Nov 2006
    Przegląda
    Kraków
    Posty
    5,660

    Domyślnie

    Czwarte odrobaczanie u 8-tygodniowego szczeniaka
    i równolegle podawanie nifuroksazydu?
    Przyznaję, że nie rozumiem koncepcji weta

    czy to odrobaczanie w takiej intensywności to "profilaktyka" czy też stwierdzono inwazję pasozytów i jakich?
    I czym szczeniak jest odrobaczany?

  4. #4
    Dołączył
    Feb 2006
    Przegląda
    oaza spokoju
    Posty
    12,002

    Domyślnie

    krew w stolcu moze byc rowniez oznaka silnego zarobaczenia.
    Przyklad bardzo swiezy: zabralam szczeniaka 12 tygodniowego ,ktory byl 4 x odrobaczany,w schronisku do ktorego trafil zauwazono ,ze brzuszek ma ciagle duzy(przekazano mnie ze z powodu jedzenia) podano Panacuor zawiesine 10% i piesek wydalil jeszcze duzo robakow.

    Przyczyna krwi w kale moga byc takze Giardie.
    Czy piesek w 8 tygodniu byl szczepiony?

  5. #5
    Dołączył
    Sep 2008
    Przegląda
    Warmia
    Posty
    1,830

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez westieee Zobacz posta
    Witam byłam dzisiaj z moim 8 tyg westusiem na 4 odrobaczaniu i dzisiaj zuważyłam że w kale (bardzo rzadkim -bierze Nifuroksazyd który przepisał wet) pojawiła się krew.Czy to może byc skutek uboczny odrobaczania czy to może być jakaś choroba???Prosze o pomoc bo bardzo się boje o mojego malaca
    Może za duża dawka leku na odrobaczenie? Czy nifuroksazyd jest podawany po odrobaczaniu ponieważ wystąpiła krwawa biegunka? Piszesz bardzo nieprecyzyjnie. A szczepiony to chyba raczej nie mógł być jednocześnie przy odrobaczaniu i takich objawach?

  6. #6

    Domyślnie

    Krew w kale pojawiła się tylko raz jak wtedy napisałam (1 dzień)(było to pare kropel),potem już nie było tylko miał biegunke.Nifurkozazyt podawałam przez 4 dni i biegunka ustaneła...tylko widziałam tak jakby robaki ale nie jestm pewna...30 ide do weta to się jeszcze zapytam co było przyczyną krwi i czy to mogą być robaki czy resztki jedzenia.Był odrobaczany 4 razy
    1raz ,,pyratel''
    2raz ,,vitminth''
    3raz,,Drontal junior''
    4 raz (sorki ale nie moge sie doczytać,ale to chyba Veteuiata czy coś w tym stylu)
    Odrobaczany jest ok. co 2 tyg
    szczepiony był na parowiroze i na nosówke.

  7. #7
    Dołączył
    Feb 2006
    Przegląda
    oaza spokoju
    Posty
    12,002

    Domyślnie

    -czemu ciagle innymi lekami byl odrobaczany?
    -czesto biegunki pojawiaja z krwia gdy pies ma Giardie
    -nastepna przyczyna biegunek sa ciagle mylone z parwowiroza zapalenia jelit co moze byc przyczyny odwodnienia i smierci psa.Zeby parwo stwierdzic nalezy wykonac zawsze test -kosztuje 40 zl.

  8. #8

    Domyślnie

    Ok.dzięki,jutro wszystkiego się dowiem i zapyatm

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •