Jump to content
Dogomania

Obroże, szelki, smycze - sprawdzone i polecane dla dużych i silnych psów.


KONICZYNKA 47

Recommended Posts

Jak w temacie. Co używają, polecają bądź odradzają właściciele dużych i olbrzymich psów odznaczających się siłą i temperamentem np. rottweiler, owczarek kaukaski? Ja ze swojej strony odradzam smycze i obroże które są nitowane bądź tylko klejone bo nity osłabiają konstrukcję i smycz łatwiej zerwać. Najlepsze są skórzane szyte (oczywiście cenowo o wiele droższe...ale solidna smycz służy latami). Z taśmowymi i linkowymi smyczami nie mam doświadczenia.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

[quote name='KONICZYNKA 47']Jak w temacie. Co używają, polecają bądź odradzają właściciele dużych i olbrzymich psów odznaczających się siłą i temperamentem np. rottweiler, owczarek kaukaski? Ja ze swojej strony odradzam smycze i obroże które są nitowane bądź tylko klejone bo nity osłabiają konstrukcję i smycz łatwiej zerwać. Najlepsze są skórzane szyte (oczywiście cenowo o wiele droższe...ale solidna smycz służy latami). Z taśmowymi i linkowymi smyczami nie mam doświadczenia.[/QUOTE]

Tzn. ja obecnie nie mam psa z rodzaju, o którym mówisz:p (duży, silny etc.), bo mam buldożka, ale wcześniej miałam kawał haszczaka, pies pociągowy od urodzenia:evil_lol: i chadzał tylko w Pitmanie (5cm, głównie kolce, ale też obroże z obciążeniem) i muszę przyznać, że byłam bardzo zadowolona, bywało, że chodził w jednej obroży codziennie przez okragły rok, była moczona, prana, nawet gryziona przez Hassa i nigdy mnie nie zawiodła. Oni szyją obroże właśnie głównie dla mocnych, sportowych psów: pitów, astów i chyba jeszcze się nie zdażyło, żeby ich obroża nie dała rady. Wszyscy moi znajomi, których psy chadzają w Pitmanie (no i my z bulwą, która też czasami pitmana nosi) bardzo sobie chwalą tą firmę, więc na pewno możemy polecić.

Link to comment
Share on other sites