Pokaż wyniki od 1 do 24 z 24
  1. #1

    Domyślnie Pies stróż w firmie ...

    Witam
    Czy ktoś orientuje się jak wygląda sprawa psa pracującego w firmie jako stróż? Czy z racji posiadania takiego psa przyslugują jakieś odpisy ?? np karma, witaminy itp ?? tak się własnie zastanawiam bo może warto by było wdrążyć się w temat i przez zyskanie pieniędzy zmienic karmę na jeszcze lepszą? kupić nową obroże ... smycz czy nawet zebrać na wyjazd ?? Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tym temacie to prosze o info ...

  2. #2
    Dołączył
    Jan 2006
    Przegląda
    Warszawa
    Posty
    1,952

    Domyślnie

    Oczywiscie że można. Jeśli pies będzie środkiem trwałym , to jak najbardziej. Wtedy wszystkie koszty związane z utrzymaniem psa bedą stanowiły koszty działaności firmy. Najlepiej porozmawiaj o szczegółach ze swoja księgową.

    Agnieszka

  3. #3

    Domyślnie

    No własnie musze to przedyskutować z księgową bo chcę jeszcze troszkę bardziej odwdzięczyć się za to że tak ładnie pilnąją terenu firmy. A moze ktoś takiego ma wprowadzone w życie i moze coś napisac z własnego doświadczenia ??

  4. #4
    Dołączył
    Aug 2006
    Przegląda
    małopolska
    Posty
    4,400

    Domyślnie

    U mnie w pracy jest pies stróżujący i wszystko jest brane w koszty (karma, psia miska, szkolenie, kości, szynka, ryż, smycz, środki do pielęgnacji, zrobienie kojca).

  5. #5
    Dołączył
    Mar 2006
    Przegląda
    Lubelskie
    Posty
    482

    Domyślnie

    U mnie też karmę wliczamy w koszty już od ładnych paru lat. Były kontrole i nikt tego nie kwestionował.

  6. #6

    Domyślnie

    a jak wyglada rejestracja psów itp ?

  7. #7
    Dołączył
    Sep 2005
    Przegląda
    Zgierz k. Łodzi
    Posty
    1,294

    Domyślnie

    a o jaką rejestrację Ci chodzi??
    u mnie w firmie nie ma wprawdzie psa, ale jest kot. I mimo licznych kontroli z US nikt nigdy do kwestii kota się nie przyczepił. Wszystkie faktury są wrzucane w koszty, Vat od faktur jest odliczany.
    Jedyne co trzeba zrobić to wciągnąć zwierzę na listę "środków trwałych" - jak już to Agnieszka K mówiła.
    A jeśli chodzi o dokładniejsze przepisy to muszę poszukać.
    Kamilla z Betą i Laćką [']['][']

  8. #8
    Dołączył
    Nov 2004
    Przegląda
    Łódź
    Posty
    1,513

    Domyślnie

    u mnie sa rybki i tez sa wrzucane w koszty.
    Istnieja jako wyposazenie
    ja jestem ksiegowa i us patrzy tak - koszt musi byc poniesiony w celu osiagnieca zysku.
    Rybkijako wyposazenie ładnie wyglądaja, pies pilnuje terenu (jakby nie on to byłby ochroniarz z pensją). kwestia umiejetnego obronienia swojego stanowiska.


  9. #9

    Domyślnie

    No własnie chciałbym wiedzieć na ten temat jak najwięcej aby potem nie było czegoś nie tak a wiadomoże w praktyce wychodzi dopiero wszystko Więc jak ktoś coś wie to prosze pisać

  10. #10
    Dołączył
    Sep 2005
    Przegląda
    Zgierz k. Łodzi
    Posty
    1,294

    Domyślnie

    u nas z kotm Julianem jest tak: dla każdej kontroli z US jest śpiewka, że firma moja posiada magazyn, w którym znajdują się bezcenne skrzynie oraz inne bezcenne materiały, które padają ofiarą myszy zatem kot jest niezbędny.A, że w tym momencie kot jest w biurze - cóż - zbieg okoliczności. Na marginesie dodam, że kot Julian magazynu nie widział na oczy

    btw. a może na ludzkich Urzędników trafiamy - trudno powiedzieć...
    Kamilla z Betą i Laćką [']['][']

  11. #11
    Dołączył
    Dec 2004
    Przegląda
    Lublin
    Posty
    1,588

    Domyślnie

    a czy do zaliczenia psiaków w środki trwale firmy konieczna jest faktura zakupu ,,towaru" znaczy piesków ? w pracy mamy dwa psy i niby mają dobrze ale jakby były ,,kosztem uzyskania przychodu " mogłoby być im jeszcze lepiej

  12. #12
    Dołączył
    Sep 2005
    Przegląda
    Zgierz k. Łodzi
    Posty
    1,294

    Domyślnie

    nasz kot jest dachowcem zabranym ze śmietnika jak był małym kociaczkiem - nie posiadamy na niego żadnej faktury...został po prostu wprowadzony do ksiąg jako środek trwały. O szczegóły dopytam sie naszj gł. księgowej
    Kamilla z Betą i Laćką [']['][']

  13. #13

    Domyślnie

    Mój TZ też miał kiedyś koty na stanie firmy i szczepienia i karme wrzucał w koszty. A przejazdy do veta na szczepienie w rozliczenie przebiegu pojazdu.

  14. #14
    Dołączył
    Apr 2006
    Przegląda
    warszawskim lesie
    Posty
    1,248

    Domyślnie

    Zawsze też przecież możecie sami zrobić zbiórkę wśród pracowników. Ja sama bym przynosiła psu smakołyki i witaminki, czesała, itd.
    kij w r*g*l*m*n i reklamy

  15. #15

    Domyślnie

    No właśnie jeżeli jest mozliwość to jak najbardziej chciałbym jeszcze polepszyć poziom życia psiaków. U mnie jest tak że bestie są moją własnością a ja jestem pracownikiem w firmie brata i one pilnują właśnie tego terenu - skończyły się wtragnięcia i kradzierze. Co by nie mówić to głownie z tego powodu zbudowaliśmy wybieg, budy i takie rzeczy na które poszło sporo kasy.
    Tak że w sumie to praktycznie psy spełnią swoje zadanie tak jak być powinno ale własnie zastanawia mnie to czy psy muszą być własnością firmy ?? czy mogą jakby pracować dla niej? i jak z fakturą zakupu ??

  16. #16
    Dołączył
    Sep 2005
    Przegląda
    Zgierz k. Łodzi
    Posty
    1,294

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dobermania Zobacz posta
    Zawsze też przecież możecie sami zrobić zbiórkę wśród pracowników. Ja sama bym przynosiła psu smakołyki i witaminki, czesała, itd.
    ale jesli przepisy pozwalają na to, to czemu nie wykorzystać okazji, żeby koszty utrzymania zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu??? "Na górze" robią bez skrupułów przekręty na ogromną skalę, a my mamy robić zbiórkę

    http://www.olenka.pl/forum.php?actio...oup=1&id=15895 - może to coś pomoże
    Ostatnio edytowane przez mila_2 ; 13-10-2006 o 14:13
    Kamilla z Betą i Laćką [']['][']

  17. #17
    Dołączył
    Apr 2006
    Przegląda
    warszawskim lesie
    Posty
    1,248

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mila_2 Zobacz posta
    ale jesli przepisy pozwalają na to, to czemu nie wykorzystać okazji, żeby koszty utrzymania zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu??? "Na górze" robią bez skrupułów przekręty na ogromną skalę, a my mamy robić zbiórkę
    No, tak, tak, oczywiście, ale to tak na wypadek, gdyby się nie udało. Albo ZANIM się da włączyć koszty utrzymania/rozpieszczania () psa w firmowe wydatki. Poza tym - zbiórek na zwierzaki nigdy za dużo
    kij w r*g*l*m*n i reklamy

  18. #18
    Dołączył
    Oct 2004
    Przegląda
    Warszawa
    Posty
    3,018

    Domyślnie

    A czy psy koniecznie muszą być wciągnięte jako środek trwały, żeby można było odliczać koszty z nimi związane? Wartość środka trwałego to chyba min. 3500,00 zł (nie pamiętam teraz dokładnie).


    Cytat Zamieszczone przez Mellows Zobacz posta
    U mnie jest tak że bestie są moją własnością a ja jestem pracownikiem w firmie brata i one pilnują właśnie tego terenu - skończyły się wtragnięcia i kradzierze. Co by nie mówić to głownie z tego powodu zbudowaliśmy wybieg, budy i takie rzeczy na które poszło sporo kasy.
    Tak że w sumie to praktycznie psy spełnią swoje zadanie tak jak być powinno ale własnie zastanawia mnie to czy psy muszą być własnością firmy ?? czy mogą jakby pracować dla niej? i jak z fakturą zakupu ??
    Psy są w polskim prawie rzeczą więc pewnie można zrobić umowę użyczenia.
    Ludek z Milo (parson), Grafem (CTR) + dachowka i MCO.
    Klakier [*
    09.04.07], Tygrys [*07.2007].

    http://www.cavano.pl


  19. #19
    Dołączył
    Jan 2006
    Przegląda
    Warszawa
    Posty
    1,952

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ludek Zobacz posta
    Wartość środka trwałego to chyba min. 3500,00 zł (nie pamiętam teraz dokładnie).
    3500 zł to limit - zakup do takiej kwoty jest wliczany jednorazowo w koszty, bez amortyzacji.

    Nie ma górnej granicy wartości srodka trwałego (N.p. samochód lub nawet linia produkcyjna też są srodkami trwałymi, kosztują grubo powyżej 3500 zł, i muszą być amortyzowany.

    Nie wiem natomiast, czy pies musi byc koniecznie środkiem trwałym, aby odliczać koszty jego utrzymania.

    Agnieszka

  20. #20
    Dołączył
    Oct 2004
    Przegląda
    Warszawa
    Posty
    3,018

    Domyślnie

    Napisał(a) Ludek
    Wartość środka trwałego to chyba min. 3500,00 zł (nie pamiętam teraz dokładnie).



    Cytat Zamieszczone przez Ludek
    Cytat Zamieszczone przez Agnieszka K.
    Wartość środka trwałego to chyba min. 3500,00 zł (nie pamiętam teraz dokładnie).


    3500 zł to limit - zakup do takiej kwoty jest wliczany jednorazowo w koszty, bez amortyzacji.

    Nie ma górnej granicy wartości srodka trwałego (N.p. samochód lub nawet linia produkcyjna też są srodkami trwałymi, kosztują grubo powyżej 3500 zł, i muszą być amortyzowany.

    Nie wiem natomiast, czy pies musi byc koniecznie środkiem trwałym, aby odliczać koszty jego utrzymania.
    Chodziło mi o to,że aby zaliczyć rzecz, jako środek trwały, to musi miec on wartość min. 3500 zł. A wiekszość psów stróżujących raczej takiej wartości nie ma. Choć to oczywiście pojęcie względne .
    Ludek z Milo (parson), Grafem (CTR) + dachowka i MCO.
    Klakier [*
    09.04.07], Tygrys [*07.2007].

    http://www.cavano.pl


  21. #21
    Dołączył
    Sep 2005
    Przegląda
    Zgierz k. Łodzi
    Posty
    1,294

    Domyślnie

    pies, kot musi KONIECZNIE byc wprowadzony do ksiąg jako środek trwały - to warunek KONIECZNY żeby koszty utrzymania zwierzaka wrzucać w koszty dziełalności firmy.

    btw. wartość 3,5 tyś. to wartość dotycząca sposobu zaliczenia w koszty śr. trwałego. Do 3,5 tys - wrzucamy wartość netto jednorazowo w koszty, powyżej 3,5 tys. wrzucamy stopniowo - takie najprościej można to wytłumaczyć
    Kamilla z Betą i Laćką [']['][']

  22. #22

    Domyślnie

    Bardzo ciekawy temat A powiedzcie jak sprawa sie ma jesli biuro miesci sie w wynajmowanym pokoju? Czy pies w takim przypadku moze byc "psem biurowym"?

  23. #23
    Dołączył
    Jul 2006
    Przegląda
    Warszawa
    Posty
    28

    Domyślnie

    Najlepiej spytac w urzedzie. Wiem ze wszystko mozna wciagnac w koszty, jedzenie, smycze, leczenie...

  24. #24
    Dołączył
    Sep 2005
    Przegląda
    Zgierz k. Łodzi
    Posty
    1,294

    Domyślnie

    w urzędzie jeśli chcesz mieć wiążącą odpowiedź musisz skierować do nich pismo + oczywiście opłata skarbowa. Urząd ma 30 dni na odpowiedź...

    Lepiej księgowych popytać - szybciej i taniej
    Kamilla z Betą i Laćką [']['][']

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •